وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

مجمع تشکل های دانشجویی قم در امتداد برگزاری سلسله جلسات مطالبات تشکل های دانشجویی از مسئولین نظام این بار در جلسه ای با مسئولین صدا و سیمای مرکز قم به بیان مطالبات و کاستی های صدا و سیمای مرکز قم پرداختند. از جمله محورهای مطرح شده در این دیدار ها را می توان لزوم پرهیز از محافظه کاری افراطی در پخش خبر، توجه بیشتر به بیانات رهبرانقلاب ، پرهیز از استفاده افراطی از موسیقی ها خصوصا با شاخصه های غربی در برنامه ها ، تولید بیشتر برنامه های بصیرت افزا دانست.

به گزارش پایگاه 598، مجمع تشکل های دانشجویی استان قم در امتداد برگزاری سلسله جلسات مطالبات تشکل های دانشجویی از مسئولین و مدیران نظام این بار در جلسه ای با مسئولین صدا و سیمای مرکز قم به بررسی و بیان مطالبات و کاستی های صدا و سیمای مرکز قم پرداختند.

امین کیانی دبیر مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی استان قم در این دیدار ، ضمن ابراز تشکر از مدیران صدا و سیما به خاطر پذیرش دعوت مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی استان قم ، به مقوله مهم تهاجم فرهنگی اشاره کرد و صدا و سیما و دانشگاه را اثر گذار ترین مراکز در زمینه دفع خطر تهاجم فرهنگی بر شمرد.

وی ضمن اشاره به تلاش غرب برای بزرگ جلوه دادن قهرمانان با ویژگی های تمدنی غرب و ترویج مسائلی همچون خیانت و مولفه های ضد اخلاقی غرب ، وظیفه رسانه ملی را تبعیت از خطوط کلی حکومت اسلامی ، همانگونه که غرب در حقیقت جلوه گر شاخص های حکومت و تمدن غرب می باشد توصیف کرد.

محمد حسن صادق پور سخنگوی مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی استان قم نیز در این دیدار پیشنهادهایی نظیر ، پوشش بهتر برنامه های تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها ، استفاده از ظرفیت استعدادهای فرهنگی دانشجو در برنامه های تولیدی ، همکاری بیشتر تشکل های دانشجویی با باشگاه خبرنگاران جوان ، استمرار جلسه با مسئولین صدا و سیمای استان و استفاده از تفکرات و نظرات دانشجویان در اتاق فکرهای سازمان را به مسئولین صدا و سیمای استان ارائه کرد.

در این دیدار هادی علیزاده ، عضو مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی و فعال حوزه رسانه ، به نقد برخی برنامه های تولیدی و تامینی صداو سیمای مرکز قم پرداخت . وی از ساخت برنامه ها ، تیزرها و تولیدات کیفیت پایین توسط صدا و سیمای قم انتقاد نمود و با اشاره به ظرفیت جهانی استان قم ، استفاده بیشتر از کارشناسان مذهبی تراز اول کشور در برنامه های شبکه های صدا و سیما را خواستار شد.

در ادامه آقایان محسن اقبالدوست ، محسن ذاکری ، و محمد هاشم پور ، از اعضای مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی استان قم نیز صحبت هایی پیرامون مسائلی نظیر لزوم پرهیز از محافظه کاری افراطی در پخش خبر و بیان مشکلات استان ، توجه بیشتر به بیانات رهبر معظم انقلاب ، پرهیز از استفاده افراطی از موسیقی ها خصوصا با شاخصه های غربی در برنامه ها ، تولید بیشتر برنامه های سیاسی و بصیرت افزا و روند سخت جذب نیروی جوان در ساختار سازمان ارائه نمودند.

پس از صحبت های اعضای مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی استان قم ، مدیران و معاونین سازمان صدا و سیمای مرکز قم و در انتها نیز جناب آقای جوان ، قائم مقام سازمان صدا و سیمای استان قم ، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع شورای مرکزی مجمع و تقدیر از روحیه مطالبه گری دانشجویان استان قم ، توضیحاتی پیرامون وضعیت صداو سیما ارائه نمودند.

جوان ، بسیاری از نقدهای مطرح شده در جلسه را وارد دانسته و نیز به محدودیت های خاص استان قم در برخی حوزه ها اشاره کرد. وی همچنین ضمن اعلام این آمار که شبکه استانی نور در حال حاضر 75 درصد بیننده دارد ، به این امر اشاره نمود که این شبکه و نیز صدای قم به پویایی و همکاری بیشتر دانشجویان احتیاج دارد و در صدا و سیمای استان قم ، آمادگی دارد برنامه های تشکل های دانشجویی خصوصا کرسی های آزاد اندیشی تشکل های دانشجویی را مورد پوشش خود قرار دهد.

جوان همچنین حضور دانشجویان فعال فرهنگی در برنامه های صدا و سیما را امری مثبت ارزیابی کرد و نسبت به همکاری بیشتر بصدا و سیما جهت ترویج فرهنگ اسلامی با بدنه دانشجویی به واسطه حضور مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی استان قم ابراز امیدواری کرد.

ایشان همچنین جلسه حاضر را جلسه ای مفید دانستند و تاکید نمودند ضروری است این جلسه حداقل به صورت فصلی برگزار گردد.

آقایان حجت الاسلام طوسی  -مدیر مرکز سیمای قم- ، قربانی -مدیر رادیو قم- ، یارقلی - مدیر تفاسیر خبر استان-  و خویی –مدیر روابط عمومی مرکز – توضیحاتی پیرامون فعالیت های خود و پاسخ به برخی انتقادات مطرح شده دانشجویان ارائه کردند.


نظرات شما عزیزان:

mehrad
ساعت16:32---3 آبان 1391
سلام
وبلاگ آسی داری
خوش حال میشم اگه به وبلاگ منم بیای


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com